Over Ons

Algemeen

Sinds juli 2015 bestaat Stichting Lijsternest als werkproject voor arbeidsmatige dagbesteding. We begeleiden jong-volwassenen met achterstandsproblemen op de arbeidsmarkt en in hun maatschappelijk- en persoonlijk functioneren. In ons werkproject staan tegengaan van verspilling en ontwikkeling van talent centraal.

Het tegengaan van verspilling richt zich met name op het hergebruik van overtollig hout uit het bedrijfsleven.

De Deelnemers

De deelnemers werken dagelijks aan de herbestemming hiervan en ontdekken werkenderwijs hun talenten. Ze worden hierin begeleid, gestimuleerd en er worden nieuwe perspectieven ontdekt. Planmatig en deskundig worden ze toegeleid naar meer verantwoordelijkheid, zelf-standigheid en verdere oriëntatie op de samenleving.

We zijn samen op weg naar verdere ontwikkeling van de individuele talenten.

Samenwerking?

Indien gevraagd zetten we onze deskundigheid graag in om aansluiting op scholing en werk te realiseren. Stichting Lijsternest is een samenwerkingspartner en maakt gebruik van een lokaal goed functionerend netwerk. Hierdoor is het mogelijk om snel resultaat-gericht van start te kunnen gaan.